Nominasjonskomiteens første forslag

Nominasjonskomiteen i Troms Arbeiderparti sender mandag 29. august ut følgende listeforslag til kommunepartiene. Kommunepartiene har en måned på seg til å gi tilbakemeldinger på listeforslaget, deretter vil et endelig forslag legges fram i forkant av nominasjonsmøtet til Troms Arbeiderparti 27. november. Leder av nominasjonskomiteen, Bjørn Inge Mo, mener det er ei god liste som legges fram for diskusjon for kommunepartiene. - Vi har folk på de fremste plassene som har god og inngående kjennskap til hele fylket. Det er gode folk som har bred erfaring. Kontaktperson: Bjørn Inge Mo, 977 62 641.

original_1478641462_959979

1. Cecilie Myrseth ​(Tromsø) ​32 år ​Fylkesrådsleder Troms Fylkeskommune

Bakgrunn: Født og oppvokst i Lavangen. Utdannet psykolog. Fylkesrådsleder og leder av Troms Arbeiderparti. Vært aktiv i AUF.

2. Martin Henriksen ​(Harstad)​​ 37 år ​Stortingsrepresentant

Bakgrunn: Født i Harstad. Stortingsrepresentant. Har vært leder i AUF og politisk rådgiver i Fiskeri- og kystdepartementet og i Arbeidsdepartementet. Har også sittet i fylkestinget.

3. Kari-Anne Opsal​ (Harstad)​​ 49 år ​Universitetslektor, Universitet i Tromsø

Bakgrunn: Født og oppvokst i Gryllefjord. Utdannet jurist. Har vært fylkesråd for næring og fylkesråd for samferdsel og miljø. Har også vært politisk rådgiver i Fiskeri- og kystdepartementet og statssekretær i Fiskeridepartementet. Medlem av Harstad kommunestyre og fylkestinget. Kjenner Troms fylke godt.

4. Eirin Kjær ​​(AUF)​ ​24 år ​Sivilingeniørstudent

Bakgrunn: Født og oppvokst i Balsfjord. Studerer sivilingeniør i energi, klima og miljø ved UiT. Sitter sin andre periode i kommunestyret og formannskapet i Balsfjord. Er leder i AUF i Troms.

5. Torbjørn Bongo​​ (LO) ​​45 år ​Nestleder i NOF (Norsk Offiserforbund)

Bakgrunn: Født i Finnmark, offiser i Kystvakta. Er komiteleder for økonomikomiteen i Troms fylkesting. Lang erfaring fra faglig/politisk arbeid i Forsvaret. Medlem i Tromsø Arbeiderparti, og tidligere leder av Kroken A-lag.

6. Hilde Nyvoll​​ (Nordreisa​) 40 år ​Prosjektleder Halti Næringshage

7. Nils Ole Foshaug​ (Målselv)​ ​46 år​ Ordfører Målselv kommune