Våre politikere

Stortingsrepresentanter 2021-2025

Fylkestinget

• Tarjei Jensen Bech er 27 år og kommer fra Hammerfest. Han er fylkesvaraordfører i Finnmark og stiller til valg som fylkesvaraordfører i Troms og Finnmark.

• 31 år fra Bardu i Midt-Troms. Hun er tidligere leder av AUF i Troms, har vært kommunestyrerepresentant i Bardu fra 2011 og har vært innvalgt på fylkestinget i Troms siden 2015. Mari har også vært leder av Bardu Arbeiderparti siden 2018.

• Bjørn Inge Mo (52) var vår fylkesrådslederkandidat til fylkestingsvalget 2019. Han har lang fartstid i politikken, er bonde og bosatt i Kåfjord. Bjørn Inge var leder av Troms Arbeiderparti fra 2005 - 2014, og sametingsrepresentant fra 2017.

• Kristina Hansen er 57 år gammel og kommer opprinnelig fra Færøyene, men har vært bosatt i Nordkapp kommune siden 1980-årene. Hun er utdannet som lærer. Kristina har vært ordfører i Nordkapp kommune og er leder av Finnmark Arbeiderparti. Hun var vår 2.kandidat til fylkestinget i Troms og Finnmark 2019.

• Geir Ove Bakken er 62 år gammel og kommer fra Tverrelvdalen/Alta. Han har fire barn og syv barnebarn. Geir Ove har vært kommunepolitiker i Alta i perioden 1991-2015 (ordfører 2001-2011), satt i tidligere Finnmark fylkesting og er nå gruppeleder for fylkestingsgruppa til Arbeiderpartiet i Troms og Finnmark.

• Bjørn er 52 og bor i Sør-Varanger kommune. Han er distriktssekretær i LO Finnmark og var vår 7. kandidat på fylkestingslisten i Troms og Finnmark 2019.

• Marta Hofsøy (29) kommer fra Tromsø. Jobber som jurist i Forbrukertilsynet. Hun er født i Hammerfest, har foreldre fra Senja og bor i Tromsø. Sitter på Fylkestinget i Troms og Finnmark. Hun er vår 4. kandidat til Stortingsvalget. 2021.

• Silje Vollan Nilsen er 23 år, fra Honningsvåg og studerer til daglig i Alta. Hun stiller for første gang og står på 10. plass på Arbeiderpartiets liste fil fylkestingsvalget, i tillegg til å være kandidat i Nordkapp kommune.

• Synnøve er 63 år og er bosatt i Tromsø. Hun er distriktssekretær i LO Troms og er særlig opptatt av å skape vekst, trivsel og utvikling i fylket sitt. Synnøve er også sametingsrepresentant for Troms Arbeiderparti.

• 23 år, fra Balsfjord i Troms.

• Kristin Rajala er 47 og kommer fra Tana kommune. Hun er bosatt i Polmak, utdannet lærer med hovedfag i samfunnsøkonomi og er mamma til Heike på ti år. Kristin er vår 14.kandidat til fylkestinget i Troms og Finnmark.

• Lærer, 48 år, bor i Kirkenes. Sitter også på fylkestinget.

• Kristin Røymo (47) har vært ordfører i Tromsø kommune 2016 - 2019. Hun var byrådsleder 2015 - 2016 og gruppeleder for Arbeiderpartiet i kommunestyret 2011 - 2015.

• Kjetil er 53 år, er gift og har en datter. Han er oppvokst i Smalfjord i Tana og bor i dag på Finnsnes.

• Hilde Søraa (54) kommer fra Alta. Der jobber hun som jordmor. Politisk har Hilde både vært varaordfører og hovedutvalgsleder. Styreverv i alt fra kraftbransjen, avfallsbransjen, helse til lokale idrettslag.