Våre politikere

Stortingsrepresentanter

Fylkestinget

• Geir Ove Bakken er 60 år gammel og kommer fra Tverrelvdalen/Alta. Han har fire barn og syv barnebarn. Geir Ove har vært kommunepolitiker i Alta i perioden 1991-2015 (ordfører 2001-2011), sitter i nåværende Finnmark fylkesting og er hovedutvalgsleder for kultur, folkehelse og samferdsel.

• Bjørn Inge Mo er vår fylkesrådslederkandidat. Han har lang fartstid i politikken, er bonde og bosatt i Kåfjord.

• Kristina Hansen er 55 år gammel og kommer opprinnelig fra Færøyene, men har vært bosatt i Nordkapp kommune siden 1980-årene. Hun er utdannet som lærer. Kristina er per dags dato ordfører i Nordkapp kommune og leder i Finnmark Arbeiderparti. Hun er vår 2.kandidat til fylkestinget i Troms og Finnmark.

• Stine Akselsen er 45 år og kommer fra Kjøllefjord, Lebesby kommune. Hun er gift og har 2 barn. Stine har vært ordfører i Lebesby kommune i 10 år, og stiller nå til fylkestinget i Troms og Finnmark på 6.plass til Arbeiderpartiet.

• Bjørn er 48 og bor i Sør-Varanger kommune. Han er distriktssekretær i LO Finnmark og er vår 7.kandidat på fylkestingslisten i Troms og Finnmark.

• Marta Hofsøy (27) er jusstudent ved Universitetet i Tromsø. Hun er født i Hammerfest, har foreldre fra Senja og bor i Tromsø der hun i dag sitter i kommunestyret.

• 30 år fra Bardu i Midt-Troms. Hun er tidligere leder av AUF i Troms, har vært kommunestyrerepresentant i Bardu fra 2011 og har vært innvalgt på fylkestinget i Troms siden 2015.

• Silje Vollan Nilsen er 22 år, fra Honningsvåg og studerer til daglig i Alta. Hun stiller for første gang og står på 10. plass på Arbeiderpartiets liste fil fylkestingsvalget, i tillegg til å være kandidat i Nordkapp kommune.

• Synnøve er 61 år og er bosatt i Tromsø. Hun er distriktssekretær i LO Troms og er særlig opptatt av å skape vekst, trivsel og utvikling i fylket sitt.

• Kristin Rajala er 45 og kommer fra Tana kommune. Hun er bosatt i Polmak, utdannet lærer med hovedfag i samfunnsøkonomi og er mamma til Heike på ti år. Kristin er vår 14.kandidat til fylkestinget i Troms og Finnmark.

• Lærer, 46 år, bor i Kirkenes. Gjenvalgt. Sitter også på fylkestinget.

• Kristin Røymo (46) har vært ordfører i Tromsø kommune 2016 - 2019. Hun var byrådsleder 2015 - 2016 og gruppeleder for Arbeiderpartiet i kommunestyret 2011 - 2015.

• Kjetil er 52 år, er gift og har en datter. Han er oppvokst i Smalfjord i Tana og bor i dag på Finnsnes.

• Hilde Søraa kommer fra Alta. Der jobber hun som jordmor. Politisk har Hilde både vært varaordfører og hovedutvalgsleder. Styreverv i alt fra kraftbransjen, avfallsbransjen, helse til lokale idrettslag.